söndag, september 24, 2006

Lördag

Vi som skulle vara jätte sportiga och åka ut och cykla, gick istället ner till stan och flummade runt i butikerna. Jag var en sväng till tygbutiken för att köpa tyg till en väska. Och så skaffade jag breda "kladd-band" så vi kan fixa byxbenshållare, som håller in byxbenen när man cyklar. Hittade också ett jätte härligt Nalle Puh-tyg jag skulle ha velat köpa och sy barn huppare av. Men lät bli. En rolig sak som hände var att vi hittade en man som hade en muppet föreställning. Han hade en grön muppetgroda som han fick att dansa med hjälp av trådar. Rolig musik hade han till.
Annat behövligt som vi gjorde var att ha kaffepaus på Arnolds och inhandla en dvd och lite vykort. Och en stor boll. Fitness ball heter den på engelska. Rolig är den i varje fall. Enda sen vi kom hem och pumpade upp den har vi rullat omkring på den och funderat ut hur man kan träna sina muskler. Så en aningens sportiga har vi varit i alla fall :).

En till intressant händelse var när vi var och shoppade mat. I fiskdisken hittade vi den märkligaste fisk, som jag sett på länge. Den var rödaktig med enorma glosögon som stod ut ur huvudet på den. Makaber var den. En röd havsabborre. Har försökt hitta bild på den men det var svårt. De jag hittade var inte som den i fiskdisken. Kanske beror det på att den vi såg var död. Kanske så dess fiskhjärna skrumpnat och ögonen börjat stå ut om möjligt ännu mer :)?
Nåja, på kvällen skulle vi pröva ett nytt recept. Receptet, som var från Tinas mat, var på potatis-, palsternacks- och majsröra i tortillas med köttfärsspett i bacon. Riktigt gott blev det. Men starkt! För i stället för chili, som det skulle vara i färsen, så tänkte vi piffa upp det med en habanero. Vilket var jätte starkt!! Vi måste ju absolut prova lite av det så länge den var rå. Å, vilket misstag! Jag stod först och skrattade när Simon testade, för han var ju så rolig när han fräste till och rusade till vattenkranen för att börja pimpla i sig vatten och skuttade runt. Men så smakade jag själv. Gaah, trodde ju tungan skulle frätas sönder. Stod med den i ett vattenglas. Näsan rann, läpparna brännde och man hostade medan man vimsade omkring.
Men sen i maten var den inte fullt lika stark. Så receptet kan rekomenderas. Finns på http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6261&a=663552

2 kommentarer:

Netta sa...

Hej!
Kul att läsa vad ni har för er! Kom idag ihåg att du gärna ville se bilder från vårt bröllop. Nu finns faktiskt ett bröllopsinlägg i min blogg, så nu kan du surfa dit och kolla. Om ni är intresserade av att se hur vi bor här i Esse, så har Kennet i sin blogg en virtuell rundvandring. Link finns från min blogg. Ha det gött! H. Netta

Mamma Linda sa...

Leeeena, nu vill jag läsa meeera om dig/er! :-D Och lägg gärna ut bilder på fler av dina alster! Det är bara önskemål, känn ingen riktig press. ;-) Och känn dig uppskattad! Jättekul att träffa dig i måndags, det måste vi göra om igen snart! Sköt om dig och ha det bäst vännen! KRAM!