tisdag, oktober 03, 2006

Jag har skaffat mej tant poäng

Jag har börjat bli vuxen-tant rent av. Det är i alla fall vad den senaste tidens händelser tyder på, tror jag.

För först av allt har vi varit på en piano konsert. Och det var intressant! En bekant hade biljetter som vi fick gratis, så det var därför vi alls åkte. Visste inte ens om att det skulle vara en sådan konsert, före vi fick biljetter. Så det räddar ju ur tant fällan en aning :). Men det var som sagt intressant. Fast det märktes nog det var första gången vi var på en sådan här typ av konsert för vi blev lite konfunderade då pianisten plötsligt steg upp, bugade sig och tog emot applåder och sen gick ut från scenen. Efter att han hade spelat en kvart. Av en två timmar lång konsert. Jag funderade om vi applåderat för lite, eller vad? Men så kom han lika plötsligt in igen och började spela på nytt. Detta upprepade sig cirka tre gånger. Listade till slut ut att han måste ha markerat att han helt bytte kompositör, när han gjorde detta, och inte bara stycke.

Sen igår så samlade jag på mej mera tant poäng genom att vara på syjunta. Det var så trevligt och skoj på syjunta, så det ska jag nog fortsätta att vara med på! Vi var fem tjejer som satt och stickade och broderade medan vi pratade om allt möjligt. Och så åt vi goda bullar! Jag fortsatte på mitt björn-broderi, som jag hållit på med nu i två års tid. Men nu blir det nog klart i ett huj, då jag börjat på syjunta :)

Så allt som allt är det bara trevligt att skaffa sig tant poäng :)

7 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Hehe! Ja det var ena verkliga tant-poäng! ;-D Nä, men imponerande. Har aldrig varit på piano-konsert förr, man kanske nåt du rekommenderar nu? Jag skulle också blivit konfys när han steg upp...;-) Syjunta är/var jag ju själv också med i. Fast har bara varit med en gång, och sen inte hört nåt mer om det. Kanske de inte ville ha mig med? ;-) Nä skämt och sido kan det ha nåt med att A-K börjat jobba. Skulle nog inte våga tala högt om vilka vuxen-poäng jag skulle få. Brrr...Verkligen tant-varning! Ska t.o.m sätta lökar (tulpan och krokus) i höst! :-O Det du, om inte det är tant-poäng så vet jag inte vad. ;-) Borde plocka upp lite här. Ser ut som en bombnedslag i lillarummet/kontoret (där jag är nu) efter bloggandet här imorse. Felicia måste ju underhålla sig under tiden, och det går rörigt till! Nu har jag fått sova nästan en timme, och hon sover ännu. Skönt! Ha det bäst vännen! KRAM!

Jeani sa...

Ojoj, din tant! :) Syjuntafällan har jag inte fastnat i (kan möjligen bero på att jag är usel på handarbete...) Däremot var jag också på pianokonsert, i tisdags, fast det kändes inte tantigt alls... Men det, å andra sidan, var på en pianobar/jazzklubb, man behövde inte bara sitta tyst och lyssna och det var inte klassiskt. Men ändå, det var för att lyssna på honom som spelade, Hillel Tokazier, som vi var där. Jättebra var det. MEN om två veckor kommer mina föräldrar hit och då tvingas jag vara kulturell, för dom vill bjuda Nicke o mig på opera... Suck. Nå, men det är ju gratis och inte min idé, så det ger mig nog inga tantpoäng. :) Förresten, jag vet inte alls när vi ska lyckas ta oss till Åbo, det blir nog först i november tyvärr... Sköt om dig & så hörs vi! Kram!

Mamma Linda sa...

Åh, har du också en sida Jeanne?! Jag kom ingenstans när jag klickade på ditt namn, men stod nåt om "betablogger" i sökfältet, så jag har mina förhoppningar...:-) Ha det så bra båda två (Lena + Jeanne med karlar alltså)!

Jeani sa...

Hej Linda! Nä, har nog ingen blogg tyvärr. N tycker iofs jag borde skaffa en. Men om jag hade en så skulle den möjligen inte vara så informativ om du ville veta saker om mitt liv, skulle hellre blogga om politik och böcker och filosofiska funderingar. :) Tror jag, jag har ju aldrig testat! Jag loggade in med mitt gmail-lösenord, kan det vara så att jag skulle kunna ha en blogg här om jag ville kanske??
Ha det bra och hälsa familjen! Kram!

Mamma Linda sa...

Jag skulle nog tycka det var helt intressant att läsa om vad du har politiska åsikter, böcker du läst, osv. :-) Jag vet ju ändå att det är du, och även andra saker än "det här gjorde jag idag" kan ju vara intressant att läsa. :-D Eller ÄR intressant att läsa! Så skaffa en blog du bara, den blir nog flitigt läst. ;-) KRAM!

Camilla sa...

Nämen oj! Här är ju en massa trevligt folk! :) Jag måste också komma och kommentera så jag får vara med i gänget.

Lena: Vad kul med syjunta! Det skulle jag också vilja vara med på. Vet att jag har något broderi som ligger någonstans och väntar på att bli färdigtsytt. Men det lär nog inte hända de närmaste åren, såvida jag inte går med i någon syjunta förstås. :) Hur har du kommit i kontakt med den?

Jeannette: Jo, skaffa en blogg! Och skriv om politik, mycket politik! :-) Per försöker sätta sig in i finska politiken och själv börjar jag nästan lära mig att orka lyssna/läsa om politik efter några år gift med Per. Vore jätteintressant att läsa dina funderingar, och kanske jag då skulle lära mig något om finsk politik med, vore superbra! :-)

Linda: Du måste lära mig om löksättning. Skall man göra det på hösten, klarar de sig över vintern? När börjar de blomma? Jag fattar inget. :D Men det vore ju kanske kul, då har jag nåt att göra ute. Blir så less på att vara ute med Nathalie när jag inte själv har något att pyssla med.

Mamma Linda sa...

Camilla: Hehe, jag har aldrig satt lökar förr heller...;-) Har inte fått ut dom än, men nu inkommande vecka, kanske imorgon ska jag! :-D Så vitt jag förstått (och läst på förpackningen...) så ska man peta ner dom på hösten, i sept-nov (okt är bra här i trakten har jag hört), och så ploppar dom upp på våren när solen börjar kika fram och snön smälter! Det kräver nog inte desto mer kunskap, det lilla man behöver veta står på påsen med lökar, så det är bara att köra på! De är inte så dyra heller (2,5 för en påse med 15 små lökar. Köpte en med rosa-gula tulpaner och en med blå-lila krokusar tror jag det var. = 30 små blommor i vår! Eller ditåt i alla fall...;-). Kör på! Och lycka till! (till mig själv med :-)