fredag, oktober 27, 2006

En ledig och regnig dag

Oj, så länge sedan jag skrivit något här. Nu får jag ta och skärpa till mej :)
Här är ruggigt och regnigt idag. Det har det i och för sig varit i flera dagar, men man märker som mera av det om man faktiskt blir blöt och kall, än om man sitter inne och kikar ut på rugget. För idag var jag tvungen att gå en sväng till biblioteket med en kasse försenade böcker. Jag hade paraply men blev blöt i alla fall. För det var sådana stora vattenpölar på vägen som man inte kunde gå runt, vatten forsade ur stuprännor, bilar och bussar skvätte vatten när de åkte förbi och så blåste det in under paraplyet. Så när jag kom till bibban sa dom: "oj, regnar det nu igen? Vänta, jag ska hämta papper att torka böckerna med." För det var ju inte bara jag som var genomblöt, även böckerna var det :). Sen stod dom där och torkade dem. För jag hade ju staplat böckerna så det lyckats bildas som en tratt för regnat :). Fast dom tyckte det var kul lät det som för dom skrattade gott. Så nu är mitt dåliga samvete för de försenade böckerna borta! Skönt.
Fast trots att man blev blöt som en vattensork, var det riktigt mysigt att vara ut och gå i regnet (när jag sluppit den tunga bokkassen). Och nu sitter jag (rätt så) torr och nöjd i soffan och värmer mej. Nu väntar bara städning så vi ska kunna ta emot gäster i helgen! Kulit! Att få gäster alltså.

1 kommentar:

Mamma Linda sa...

Ah, därför har jag bibba-skräck, tänk om man glömmer återlämna en bok! :-0 Och vad duktigt att våga dig ut i regnet. Här har vi slut på mjölk och grynost (viktig plockmat för Felicia) så jag skulle måste ut i SNÖYRAN! Här har det stormat i natt, och det kändes riktigt primitivt igår för strömmen for (mitt i Idol >:-( ) och kom tillbaks ordentligen först ca fyra i natt (gick att räkna ut från Tammes radioklocka). Nu är det inte full storm, men nästan i alla fall. Snön yr och flyger vilt omkring, och vi bor plötsligt i ett vinterlandskap. Hoppas gästerna kommer fram säkert trots vädret! Trevlig helg och hoppas vädret är bättre där än här. :-) KRAM! (vad KUL med nya inlägg! :-D)