fredag, september 15, 2006

Torsdag

Igår jobbade jag och min skolkompis, Anna, med ett skolarbete. Vi håller på med att utveckla arbetsstrategier, utgående från lagar och förordningar, för att få ungdomar att inte röka. Ämnet blev lite små tråkigt när det blandades in lagar och förordningar för de är så svåra att läsa tycker jag. Men själva ämnet rökning var ju helt okej. Och med våra väldigt kreativa idéer blev det ju riktigt intressant. Mycket duktiga var vi, tyckte vi åtminstone själva. Det var nog Anna som hade flest idéer, måste jag ju säga. Men vi utvecklade en nytänkande brochyr, planerade program på idrottsdagar, rastprogram och skolinteriör som bänkar, spel och toaletter. Inte så illa på ett par timmar :). Allt för att få elever att inte börja röka och få de som röker att sluta.
Sen på kvällen tog Simon och jag, med gemensamma krafter, itu med diskberget i köket och den enorma tidningshögen som spritt ut sig över både bordet och golvet. Förökar sig snabbt dessa två saker. Tillsammans med damm är de nog de ledande vad gäller snabb förökning i vårt hem. Ofattbart kvicka på att bli ohanterbart stora är de. Märkligt. Men nu så är de åtgärdade för ett tag framåt igen :)

Inga kommentarer: