lördag, september 02, 2006

Bara positivt på motionsfronten :-)

Idag har första steget tagits för att motivera mej för mitt nya liv som sportigare. Vi var och shoppade en träningsdräkt. På rea. För de är ju så dyra annars, tycker jag. Lyckades hitta en riktigt fin en. Röd jacka och svarta byxor. En sån där som på nåt klurigt vis kan transportera ut svetten till utsidan av kläderna. Så mycket behagligare att sporta då, när inte svetten rinner (forsar alltså) ned längs ryggen som exempel. Mjuk och fin var den, så det ska gå finemang att cykla, jogga, studsa omkring i skogen eller vad man nu vill med den på . Tror det var ett lyckat köp. Tyvärr har jag inte kunnat vara ut och testa den ännu, för jag har gått och blivit förkyld. Varit lite smått krasslig hela veckan men i torsdags när jag kom hem och kroppen kände på sig att nu har den tid att vara sjuk..ja, då blev jag ju det *väsa, fräsa eller rättare hosta, fräsa*.
Idag blev jag riktigt sjuk med feber och Hubba Bubba snor också. Fast jag bestämt förklarat för kroppen att jag är frisk på lördag morgon. Men det lyssnade inte min kropp på. Så efter att vi kom tillbaks från vår shoppingrunda var det bara att krypa ned i sängen och mäta feber :-( Men efter lite vila och en Finrexin var jag i skick nog att kravla mej upp till soffan och datorn :-)
Så kanske jag kan få testa dräkten nästa vecka bara jag vilar och dricker mera Finrexin...

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Krya på dig! Hoppas du blir frisk snart, gärna genast! :-D Hubba Bubbla snor...Uäck! :-P

filuren sa...

Tack!