lördag, september 09, 2006

Ut i skogen

Imorgon ska jag ut i djupaste Helsingfors skogen och yra. Eller egentligen är det i Esbo, men det är väl så nära Helsingfors att det räknas som det. Tänker jag. Det är ett projekt från skolan, som går ut på att skolans elever ska leka första hjälpare på en motionstävlig som heter e-cross. E-cross lär ska vara Finlands största motionstävling för alla åldrar, kvinnor som män och elitidrottare och vanliga motionärer. Årets stora dragplåster är Janne Holmèn, så arrangörerna hoppas att även tv ska hitta dit i år. Vem vet, kanske blir jag filmad där jag sitter i skogen och mumsar godis med röda kors-väskan i högsta hugg :)? Men jag hade då aldrig förut hört talas om detta evenemang förrän jag fick veta att jag skulle delta i det som första hjälpare.
De andra på klassen som varit med om detta förut, säger att det händer absolut ingenting. De har bara suttit på en sten i skogen och sett människor springa förbi som de hejat på. Ett plåster hade väl någon fått lägga. Så jag har bunkrat upp med frukter, müslipinnar och godis :) så jag ska ha något att göra. Ställer in mej på en lugn och skön dag ute i skogen. Hoppas jag hamnar på en kontroll med mina trevliga klasskamrater så vi kan sitta och prata och äta :). Rapporterar mera sen om händelserna i storstads skogen.

Inga kommentarer: