torsdag, augusti 31, 2006

Kampanjen mot dålig kondition

Jag ska ta tag i min dåliga kondition nu. Verkligen. Om jag skriver här, kanske jag sätter extra press på mitt samvete och lata kropp, så att jag kommer igång och också lyckas fortsätta.
Men lite duktig är jag ju redan nu. Var ut och cyklade i skogen på Hirvensalo i helgen. Även ikväll var vi ut och cyklade. Riktigt så man blev svettig. Och jag cyklar ju till och från skolan. Låt vara att det bara är så där en fyra kvarter. Kan ju inte hjälpa att vi bor så nära...
Sen så ska vi även återuppta våra badmintonspelningar från sommaren. Ett par biljetter till ett gym har vi också fått gratis. Så det skulle man ju måsta orka iväg på. Hej och hå, vad sportig jag kommer att bli!

Det hela betyder bara en sak, skulle jag säga: jag behöver nya sportkläder! Här måste shoppas. För hur kan man vara motiverad att sporta om man inte belönas med lite kläder?

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Oh ja! Belöning är MYCKET viktigt! :-) Och vad motiverar en bättre än en snygg sportdräkt? ;-) Skulle också behöva en ny. Den jag har nu så är nog övre delen okej på, men nedre använde jag på Folkhälsan så de har t.o.m hål på baken, så känns lite småfånigt när jag är ute och springer (vilket jag gjort mer eller mindre regelbundet i juni, juli och augusti. Men nån eller nåt är emot mig...Har ju blivit sjuk med jämna mellanrum och måstat hålla upp. Typiskt va när man verkligen vill? Så nu är jag "lat" igen, men hostar så vet inte hur smart det är att springa. Ännu förkylningshosta blandat med allergi, men inte förkylningsfri till 100% än. Tror jag. Blir så förvirrad med dumma allergin!). Cykla är super-motion!

filuren sa...

Oj, oj. Vilken elaking till allergi. Fast det är ju allergier allt som oftast. Elaka alltså.
Men har du varit så duktig att du lyckats motionera regelbundet? Vilken prestation! *Klappar i händerna för Linda*.
Kanske folk kan tro att du är en sådan super duktig motionär att du helt enkelt nött upp byxorna med att sporta för flitigt? ;-)