torsdag, september 25, 2008

Vådan av att bo i höghus

Om grannarna börjar spela afrikansk trumma klockan halv fyra på natten blir jag sur. Det gjorde de inatt, följt av en stunds spelande på bas. Grr! Hur ska man kunna sova då? Hann mentalt författa två alternativ till sura lappar att sätta på ytterdörren innan de slutade med sina musikaliska experiment och lade i en cd istället. Märkliga människor. Det är ju fint de är musikaliska, men de behöver inte dela med sig av det mitt i natten. Nej.

Vi har ju lite skumma grannar plus att de är finskspråkiga så inte vågar jag ju traska dit och skälla på dom klockan 03:30. Inte 04:30 eller 05:00 heller. Men en sur lapp vågar jag mig på. Tror jag. Bara jag skulle veta att jag stavt allt rätt. Fast det är ju inte poängen + att de kan få tro att jag är så trött efter natten att jag inte ser mina egna uppenbara stavfel. :)

4 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Vad irriterande! >:-( Men klart du kan skriva en lapp! Ojoj, jag skulle nog säkert haft lust att gå och banka på...Fast vet av erfarenhet att jag är för feg. ;-) Vi hade ju rätt högljudda grannar i Smedsby, och de var helt ovetande om hur högljudda de var. Och som gravid (vilket jag var då också när vi bodde där) skärps hörseln ytterligare. *morr* Men skriv du en lapp, skrutt i ev stavfel bara, de förstår nog poängen ändå! Lycka till! (afrikansk trumma och bas?!?!? Halv fyra?!??!? Kom IGEN! Vem fattar inte att det är fel när man bor i höghus?!?!? :-O)

Jeani sa...

Ett råd av en som har MYCKET erfarenhet av högljudda grannar: skriv en lapp eller gå dit och klaga! Jag följer inte alltid mitt råd själv heller, men jag har åtminstone konstaterat att om man INTE klagar så blir det i alla fall inte bättre (det blir det iofs inte heller fast man klagar, men det hålls tyst en liten stund iaf, och så vet grannarna varför man tittar surt på dem i trappan...)

Anonym sa...

Oj låter verkligen irriterande... klaga! eller gör som min bror o kasta snöbollar på deras fönster...de lär nog fatta vinken ;) Nu då det inte finns snö kan du ju kasta kottar/småsten eller om du är riktigt busig något kladdigt

Nu håller jag på och nattar en envis liten dam som frågar "mamma va skriver du, mamma vem skriver du åt" Jag: "åt Lena" Hon:"Skliv att Ena sta tomma hit nångång" Så då vet du det :)

filuren sa...

Linda och Jeani: jo, fast jag vågar inte gå och klaga "på riktigt" eftersom jag tycker just de grannarna ser ut som att de skulle ha varit lite för nära kompisar med knarket. Sånt skrämmer mig.
Mia: Duktig bror du har! ;) Något riktigt kladdigt tilltalar mig dock...
Hihi, ja, då vet jag att jag borde komma och hälsa på nångång. Det är nog helt riktigt för jag tror inte jag varit och hälsat på er en enda gång sen du flyttade till Hesa.