fredag, september 19, 2008

Lite positivare inlägg

Jag kan faktiskt vara mer uppåt än vad det verkat i de senaste inläggen. Men det tar verkligen på humöret att må dåligt, det gör det.

Men idag lyser solen och det är så fint höstväder. Det är trevligt, man blir på så mycket bättre humör när man trivs med vädret där ute! Ska ta upp balkongdörren och släppa in höstluften.

Igår hade vi besök av syster med familj och det var så roligt! Det var alldeles för länge sedan jag sett dem. Nu fick vi också inventerat dvd-hyllan och undersökt det ena och andra av deras åtta månaders grabb. Han är så söt! De hade också med lite grejer från mamma och pappa. Fick ett söt tepåsfat, pärlor och böcker bla. en historiebok från min hemby. Har alltid gillat historia så den blir säkert intressant att läsa.

Och idag kom det ett så skojigt brev med kort och bebisbok av Linda, med posten. Tack så mycket för det. Det blev jag glad av.

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Jag förundras över hur snabb posten är...:-O För jag postade nämligen brevet IGÅR kl 15!!! Nog är de kvicka nog. :-)

Vad bra det finns ljusa stunder med! Om det är Oxkangar-boken så har Thomas fått samma, och vi har båda läst den fligigt, för den är riktigt intressant! Skojigt med syskon + bebisbesök. :-) Så kanske motivationen höjs också. ;-) För det ÄR värt det i slutändan! Är så glad att detta är gravidtet 2 så jag vet att det blir bra sen om 1-2 månader när vårt fina lilla knott kommer ut. Och tänk vad ert knott frodas där inne! Växer och mår bra. :-)

filuren sa...

Ja, posten här emellan är verkligen snabb när den vill! Blir ofta förvånad hur kvickt det kan gå. Undrar hur de lyckas vara så snabba? Men bara bra det går kvickt här emellan. :) Tack igen för boken!

Jo, den boken har vi också fått, den är riktigt intressant! Kul när de berättar om olika människor som levt i byn. Intressant folk som bott där ju. :) Fast nu fick vi en till by-bok över hem-hembyn. Så nu får jag lära mig ännu mer om mina rötter. Sånt lär ju ska vara så bra, så. :)