fredag, november 10, 2006

Så kan det gå då man äter mat vid datorn...


Nu har vi skaffat ett nytt tangentbord. Ett riktigt spaceigt ett. Bara för att jag råkade hälla pastasås i det gamla, så tangenterna klibbade fast. *Skäms lite*. Trodde ett tag att jag skulle klara mej undan upptäckt, men icke. Tangenterna började som sagt klibba fast och krångla. Så då fick jag snällt sitta och torka alla delar med trasa, efter att Simon opererat upp tangentbordet. Torkade noga, gjord jag. Alla fläckar, tomatbitar och kryddor skulle bort! Men det hjälpte inte helt. Någonstans hade det nog fått fnatt. Så då blev det till att köpa ett nytt.
Så nu får jag ta och lära om mej lite med mitt högst personliga tiofingrars system. För detta tangentbord är delat på mitten, så nu kan inte fingrarna hjälpas åt lika bra mera. Kanske det borde vara på tiden att lära sig det riktiga tiofingers systemet? Äsch, nu får ju hjärnan bara mera övning när den måste börja fundera hur fingrarna ska hoppa omkring :)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Oj, vilket tangentbord! Ser helt, ja, modernt ut ju. :) Kanske det skulle hjälpt om man körde det gamla i diskmaskin? Trist med tangentbordsrengöring. När jag jobbade med städning (i början av vår tid i Umeå) så hade vi speciella tangentbordstopsar som vi använde för att torka damm mellan tangenterna. Intressant va? :) Kanske skulle köpa ett gäng åt dig i julklapp eller nåt. ;) Kram!

filuren sa...

He, he! Ja tack, gör det, snälla du! Sku behöva det verkligen *å, så pinsamt*. Har utvecklat en metod (något ineffektiv dock) för att plocka upp all mat jag fäller ned i tangentbordet. Vill ju inte att Simon ska få nys om allt gott som gömmer sig där :). Man tar ett gem och sprätter upp det och så nån liten tunn grej till och fifflar in dom mellan tangenterna och petar och lirkar. Har man tur lyckas man få ut sin mat :) Men specialdesignade tops låter bättre! Högst intressant. Kram på dej med!