lördag, november 11, 2006

Liten kul lista bara

Hittade en lite rolig sak på Familjeliv i någons krypin, som jag tänkte använda.

Jag har:
(x) snott den här listan från nån (Japp, från någon på familjeliv)
( ) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
( ) varit full
( ) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
( ) blivit dumpad
( ) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
( ) hånglat med en främling
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
( ) legat med en medarbetare
(x) sett någon dö
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flygit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av mig själv brinna
(x) ätit sushi
( ) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt utklädd
(x) hoppat i en lövhög
(x) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel (Fast bara EN gång vad jag minns. Och det var när min bror sa att det inte gick att fuska i ett spel. Så då måste jag ju pröva. Fast det är väl frågan om i fall det var fusk, för det lönade sig inte alls att flytta spälpjäsen ett halvt varv bakåt som jag gjorde :)
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
(x) blivit rånad (Om cykelstöld räknas hit. Grr!)
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/get
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött
( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) dansat i månljus
(x) hatat mitt utseende
(x) varit vittne till ett brott (Ja, det ÄR väl olagligt att gå mot rött, äta lösgodis i butik o.s.v. Sånt man bara ser "skitit" på folk för att de gör...)
(x) ifrågasatt mitt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet (Åtminstone morotslandet. Men om det inte räknas, villket det visst gör, så är väl ändå Kajaana nästan i Ryssland:)
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit kareoke (Huvva!)
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
( ) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
( ) skrivit ett brev till tomten (Nej, men nog till presidenten. Det smäller väl ändå högre?)
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan uppfylld
( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor
(x) hoppat från en bro (Fast ingen hög bro. Bara små broar över däckar och så.)
( ) ätit hund/katt-mat (Tror inte det räknas, men ätit mat som hunden sen fått. Så då är det väl hundmat :)
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
(x) drömt att jag gift mig med någon
(x) limmat fast min hand i något
( ) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
( ) skrikit så att jag inte fått luft
(x) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
(x) inte duschat på en vecka (Man har ju varit scout..)
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam (Alltid rädd för sånt onödigt och dummt)
( ) tror på spöken (Hmm?)
(x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
( ) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät
( ) gråtit så mycket att jag skrattade
( ) fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
( ) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
( ) snattat
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
( ) varit otrogen
(x) varit svartsjuk
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna (Jodå, men hur läsligt det blir är något helt annat)

3 kommentarer:

Camilla sa...

Rört en orm? Uäh, läskigt!

filuren sa...

Japp, super läskigt!! Får trauma flashbacks bara jag tänker på det..
Det var min granne som hittat en död orm (han gillar ormar. Har bla. ormskinnssamling). Denna äckliga huggorms skin skulle tydligen ingå i den samlingen. Så den låg så vackert på rygg, på verandaräcket, med sin äckliga, döda mage i vädret. Jag kom rusande ut och skulle göra en nittio gradig sväng så jag tog emot mej mot räcket..där ormen låg. Fy, vilken känsla när något halv kallt rullar under handen och man ser det är en huggorm! Uuäääh!! Har som sagt trauma.
Men sen har jag också hållit i en kompis lillebrors orm. Nån snigelorm?? Eller hasselorm? Men den var ju "harmlös" eftersom den var så liten, var ett husdjur och hade, hör och häpna, snälla ögon!! Har aldrig hört om eller sett en orm förut som haft snälla ögon. Ormar är av naturen genom onda varelser med ondsinta ögon. Men denna lilla orm hade kolsvarta små pepperkorns ögon. Så då var den snäll. Och jag kunde hålla i den en kort liten stund.

Camilla sa...

Åh fyy! Jag blir ju alldeles kallsvettig bara jag läser vad du varit med om! Huvadå!! Nej fy vad äckligt. Och nu är det meningen att man skall gå och lägga sig alltså... Sen har jag lite svårt att tro att det finns några ormar med snälla ögon, men om du säger det så. :) Tänker inte säga "det tror jag när jag ser det" i varje fall, för jag vill verkligen *inte* se någon orm...!