söndag, april 05, 2009

Elvira har anlänt!

Efter några månaders uppehåll från bloggeriet återvänder jag för att berätta att lilla Elvira har anlänt till världen. Vilket väl de flesta redan vet , men ändå. Det är ju den stora förklaringen till att jag har låtsats att bloggen inte finns, så jag slipper fundera att man kanske borde uppdatera den nån gång emellanåt.
Hursom, det lilla livet kom till värden en månad före beräknad tid, så hon räknas vara född fem veckor för tidigt. Men det har hon liksom inte koll på-hon är aktiv, envis och full av ideér om vad hon ska hitta på härnest. Prematurer är iofs rätt ofta envisa (plus att hon har stor genetisk envishetsbelastning) men också rätt ofta lite sega i utvecklingen. Men inte alls alla. Och till den skaran verkar Elvira höra, hon kan så mycket redan som hon inte riktigt borde kunna.

Alldeles trevligt har vi det. Bara alldeles för lite sömn för en sömntuta som jag. Visst sover hon oftast någon timme i sträck åtminstone. Om hon inte tar och vaknar med 15-20 minuters mellanrum som också händer. Men när hon vaknar ska hon ju ha mat. Och som hon äter! Tar minst en timme. Ibland två. Det är mycket mitt i natten när det sker flera gånger dessutom. Något längre sovpass kan hon ta ifall hon maratonäter på kvällen. Maratonätning kan betyda att hon startar med att hugga fast sig klockan åtta för att äta en timme och sen äta tuttflaska efter tuttflaska fram mot en halv ett på natten. :) Inte undra på att hon växer så det knakar! :)

Sen är man nu som alla andra föräldrar och är övertygad om att ens barn är det SÖTASTE som denna värld berikats med! Bara så att ni nu vet.

1 kommentar:

Danizz sa...

Oj grattis på dig!!!! Jo, jag tycker absolut att du ska hålla igång bloggskrivandet... så att sverige emigranter som mig också får veta vad som händer i ditt liv!!! :)