onsdag, januari 21, 2009

Chokladäggstestet

Har testat det högst tillförlitliga chokladäggstestet för att få veta om det är en liten kille eller tjej som bor i magen. Det är ett så skruvat test så jag bara måste ju göra det. Hur kul som helst! :)
Kompis E hade läst om testet i en tidning och berättade hur det skulle utföras: man går till butiken och letar upp chokladäggena (såna med leksak innuti) och så känner man efter vilket ägg som bara talar till en. Det Speciella Ägget, alltså. Och det köper man. Sen ser man vilken typ av leksak som finns i ägget, är det en killgrej så blir bebisen en pojke och är det en tjejgrej så väntar man en flicka. Kan man inte avgöra vilken typ av leksak det rör sig om ska man fråga 10 personer vad de anser att det är. Tror flest att det är en tjejgrej så är det det då. Hur det går ifall fem säger att det är en pojkleksak och fem att det inte är det vet jag inte hur man skall göra...
Men sagt och gjort, jag och kompis E drog iväg till butiken för att göra detta verkligt vetenskapliga test. Väl framme vid godishyllan sätter jag mig på en liten pall, E på golvet och så sprider vi ut alla Kinderägg runt fötterna. Där sitter vi medan jag känner efter vilket ägg som ska köpas och folk som går förbi ser konstigt på oss. Undras varför då, liksom. :) När det rätta ägget har gett sig till känna köper vi det. Och tadaa - innuti ägget gömmer sig en orange racerbil. Tolkas rätt omgående som en pojkleksak.
Så då visste vi det, det blir en liten mini-Ernst!

2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

:-D Du är bara för härlig, och din kompis E också! Kan bara föreställa mig er sittandes där...Åh skulle varit skoj att vara med! Ja racerbil får ju tolkas som pojkgrej. :-D Då får Lucas en nästan jämnårig lekkamrat! Fast å andra sidan använde ju Felicia trollspöet till gevär, så kanske Mini-Ernst(ie) (som då ev är tjej) använder bilen som kaka...? :-) Nä, tror nog mest på kille jag med. Fast man veeet ju aldrig...;-)

filuren sa...

Om någon av oss får en till bebis så kan vi äggtesta tillsammans. :) Fast Lucas får nog en nästan jämngammal lekkamrat även om det skulle bli en flicka med. För när vi kommer uppåt med vårt flyttlass ska vi ju träffas myyycket mer än vi gör nu, ju.
Ett trollspö är säkert användbart till mycket. Säger ju sig självt: trollspö=kan förvandla saker och förvandla sig självt till vad som faller en in! :) Ett kreativt barn!
Nej, man vet ju aldrig vilken sort det är, även om det har känts som en pojke. Insåg för några veckor sedan att det ju nog KAN vara en flicka med...Men nu känns det som pojke igen. Men mest känns det som en bebis nu. :)