torsdag, november 20, 2008

Nedräkningens slutspurt

Jag är nu inne på slutspurten av min jobbprestation för ett långt tag framåt. Jag ska få semester!! Och efter den tar mammaledigheten vid. Jag kan knappt fatta hur ljuvligt skönt det ska bli att få ha semester och vila sig.

Jag hade tagit ut all min semester på sommaren så jag räknade inte med att ha många dagar kvar att få ut efter nyår inte. Men oj, så fel jag hade! Efter lite beräkningar och funderingar kom semesterräknaren fram till att jag ska ta ut över 30 dagars semester! Vilket passar förträffligt eftersom jag annars skulle ligga hemma med sjukledigt ifall jag skulle välja att ta ut semestern i pengar och försöka jobba istället. Och det känns inte som ett lockande alternativ.

Så allt som allt har jag tre, TRE jobbdagar kvar att ta mig igenom. Och det ska nog gå, det har jag bestämt. Bebis tycker mycket illa om när jag är på jobb och min kropp med. Och arbetskamraterna har länge redan tyckt att jag ska ta sjukledigt och inte jobba, eftersom de ser hur dåligt det går för mig. Hmm, inte alla som har jobbkamrater som försöker övertala en om att INTE komma på jobb utan ta sjukledigt i flera veckor... Men efter att jag fick veta när jag skulle bli ledig så har jag velat försöka klara mig den tiden ut. Och SNART har jag gjort det också! Jubel!

1 kommentar:

Mia sa...

Fantastiskt med oväntad semester - speciellt när den kommer så lägligt som den verkar göra nu! Sköt om dig och riktigt frossa i julstämning nu bara! :)