söndag, november 23, 2008

Hemmatortyr eller hemmabehandling?

S har länge suktat efter en spikmatta eftersom de lär vara fantastiska mot onda ryggmuskler. Men redan namnet avskräcker ju. Och sen är de rätt så dyra med.

Men så gjorde han slag i saken och beställde en. Och den har faktiskt varit i flitig användning ända sedan den anlände hem till oss. Han ligger och mobbar sin rygg rätt så våldsamt på den titt som tätt. Men det verkar ge effekt också, han har inte klagat på ont i axlar eller rygg sen dess. Vilket är skönt för oss båda. ;)

Fast man ser ut som ett litet piggsvin efter att man legat på spikmattan, hela ryggen är rödprickig och full med gropar. Men det är väl det som ger effekt.

Jag har också prövat den, men jag kräver mer stoppning mellan "spikarna" och min hud än S gör. Och så fort jag lägger mig ner simmar bebis upp till ytan och börjar buckla runt. Tror väl jag ska sticka hål på den. :) Så jag har inte iddats prova så mycket för vet inte om det är ett tecken på att den tycker om spikmattetortyr eller inte. Tror ju den inte tycker om det eftersom den genast kommer uppbubblande då det kommer en pigg i ryggen...

1 kommentar:

Caroline sa...

Jo, jag är nog den du gissade att jag är... ska försöka lista ut vem du är också :)