tisdag, oktober 14, 2008

Trött

Mer sjukledigt blev det efter två veckors jobb. Kämpade tappert tills det inte gick för spyendet, huggena i magen och den förlamande dödströttheten som började drabba bebis med. Så nu ska jag ligga hemma och låta bebis växa ordentligt och låta kroppen vila. Så ska det nog gå ett tag igen sen. Men det känns inte så kul att höra att det här kan fortsätta hela tiden ut, och i sådana fall är det bara komma tillbaks och få mer ledigt så fort det behövs. Underbara Finland som ger en ledigt när man bara måste ha, men ack, så ledsen jag blir av att behöva det...

3 kommentarer:

Anonym sa...

tråkigt att du ska må så dåligt, men försök att vila upp dig så gott du kan. Och var för 17 hemma precis så mycket du behöver! Jag ångrar såååå att jag helatiden försökte klara av mycket mera än jag egentligen orkade med.

Mia sa...

Äsch, vad tråkigt att det fortsätter. Men lyd a-k:s råd, vila och ta det lugnt!

Ja, hade hoppats att träffa dig/er i friffe! Dumt nog blev det inte av att sms:a och kolla på förhand om du/ni var på väg... Hade varit skoj att ses - men en annan gång!

Mamma Linda sa...

STOR krya-på-dig KRAM! Eller "kry" är du ju på ett sätt, men ändå mår du dåligt liksom. Ja inte roligt att behöva vara massa sjukskriven, MEN, å andra sidan är det bättre att vara sjukskriven och må något så när och få en frisk baby sen, än att pina sig själv till bristningsgränsen (som tyvärr går att åstadkomma hemma ibland med...) och ev riskera sin egen och babyns hälsa. Fast oftast mår ju bebisen finfint fast mamman mår pyton. Den kanske bara vilade och växte lite. :-) Vår bebis hade också en vilodag i söndags efter kalaset, så deklarerade ju efter det att ta det lugnare (öhrm, minus de där promenaderna jag hotat med fr.o.m nästa vecka ;-). VILA och ligg med fötterna upp och glo på gamla såpor på tv nu! :-D Det hann jag en del med med Felicia t.o.m. Mycket sämre med det nu. Kylskåpet bara måste ju torkas ur idag. ;-) Suck alltså!