lördag, november 17, 2007

Buffeldans är kul!

Igår provade vi för första gången att koppla våra båda dansmattor till datorn, så att vi kunde dansa till samma låt samtidigt. Eller dansa och dansa...man flänger mest runt och stampar. Och ju mer jag missar ju mer börjar jag se ut som en buffel som snart går till anfall, för jag böjer mig längre och längre fram mot datorn (för att få syn på pilarna fortare..ha!) och stampar hårdare och hårdare (så dom verkligen ska ta!). Enligt datorn var dock min buffelstil klart underlägsen Simons taktsinne med drygt 40%. Fast det var bara en dans. Dom andra bara med ca 20%. Och det är ju inte särskilt mycket, intalar jag mig.
Och en riktig konditionshöjare är det att skutta runt på dansmatta. Efteråt är man genomsvettig och slut. Har lite stela benmuskler ännu. Plus att jag halkade omkull med min cykel mitt i en trafikkorsning igår. Tog inte så farligt ont varken då eller under dagen, blev mest skraj när jag insåg att nu faller jag, men nu...ont i ländryggen och höften har jag. Ska lägga dubbdäck på cykeln i helgen. Hade ju inte cyklat på ett tag här i stan, så håxade såklart inte att det kunde vara is på gatan. Brottom hade jag dessutom till en tent. Så då kan man göra en och annan kullerbytta.

3 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Haha! Vad roligt med dansmattor! :-D Det vill jag också prova! Men några dansmattor ryms inte i kontoret här vid datorn i nuläge...Helt fullt med lådor och sånt. Men kommer vi och hälsar på er nån gång så ska jag absolut dansa mot dig! Två bufflar som stampar och har sig, och du lär absolut vara överlägsen mig, eftersom mitt taktsinne = noll! :-D

filuren sa...

Ja, dansmatta är faktiskt roligt. Välkommen, välkommen bara. JA, dansa tillsammans låter som en bra idé. Det måste vi göra!! *Ser framemot det*

Mamma Linda sa...

Då skriver vi upp det! :-D Här ska det dansas!