söndag, november 18, 2007

Sovmorgon med lyxfrukost

180px-BagelJag har en sådan duktig och snäll man som stiger upp före mig på söndagmorgon och bakar b agelsbröd. Med tanke på att det tar nästan två timmar från att man börjat pytsa ihop ingredienser tills dom kommer ur ugnen var han oerhört snäll och uppskattad!

Bröden ska sen också få bli våran lunch idag efter att vi rört ihop någon matigare röra att stoppa in i dom. Så han steg frivilligt upp långt före mig och gjorde frukost och halva vår lunch!

Bild från Wikipedia

3 kommentarer:

Jeani sa...

Ååå, va lyxigt! Får jag låna din bakande man ett tag så han kan skola upp min man? :) Va du har blivit ivrig med bloggandet annars! Mitt bloggande ligger totalt, totalt nere... Tänker hela tiden att jag ska börja igen, men är ganska tom på idéer (det brukar inte räcka för mig att tänka att jag ska skriva om vad jag har gjort, jag vill lixom ha en idé bakom...). Dessutom har jag kommit ur rutinen så jag kommer inte heller alltid på att jag skulle kunna blogga. Kraam!

Mamma Linda sa...

Oj vad Simon är duktig! :-) 10 stora + poäng får han! *håller upp skylt*

filuren sa...

Jeani: Jo, jättelyxigt var det. Ska fråga om han kan skola upp din man med att fixa god frukost åt frun. ;) Vi får se hur ivrig jag lyckas hålla mig med bloggandet. Mm, skulle man ha en idé bakom skulle det ju vara kul...men det har jag inte så ofta. Tror jag. Bara skriver då jag kommer på att jag ju kan göra det. Jepp, bloggande verkar vara en rutinsak som man lätt kommer av sig med. Liksom med andra rutiner. :)

Linda: Superduktig! :) *Visar skylten*