torsdag, november 29, 2007

Arbetsansökan

Håller på att söka jobb tills jag blir färdig från skolan. Skulle lämnade in en jobbansökan igår där studieintyg och studieregisteruttdrag skulle vara med. Så jag for iväg till studiebyrån för att få det. Men åh, så frustrerad jag blev när jag såg mitt studiuttdrag. Då har en lärare, i höstas, varit och satt in "underkänt" på två kurser jag inte ens tenterat bort! Tentade bort dem nu i höst, men hon har inte rättat dem ännu och därför inte fört in något vitsord. Men liksom, varför sätta in att kurser är underkänd innan man ens tenterat dem? Hon kunde ju inte ha SÅ stora föraningar om att jag inte skulle klara dem att hon hon kunde lägga in vitsord långt på förhand, eller vad? Men det var ju bara att stoppa med dem i min ansökan ändå, fast det stack i ögonen att se två underkänt som inte borde ens finnas där. Och ett av ämnena var det enda som egetligen var relevant för det arbete jag sökte. ÅH!

3 kommentarer:

Mia sa...

Irriterande! Men lycka till med jobbsökandet i alla fall! :) Var är det du söker jobb, där nere eller här uppe?

Mamma Linda sa...

Usch vad störande! Men det är ju bara att säga åt dom att du nog tenterat de kurserna nu, och att du kan ge färskt betyg sen närmare jul. Det ordnar sig nog!

filuren sa...

Mia: Tack! Söker jobb här nere. Vi är nog på väg uppåt men inte riktigt ännu. Kanske till sommaren/hösten kommer vi!

Linda: Jo, hoppas det! Hör dom av sig mera efter att ha läst min ansökan så får jag väl säga så.