torsdag, februari 08, 2007

Kallt

Nu är det riktigt kall vinter. Då man går ut på morgonen känner man ju sig som en astmatisk drake. Man kan inte andas normalt för att näsen drar ihop sig av kölden. Och sen bolmar man ut stora rökmoln så man får rimfrost i håret. Inget fel i det, bortsett från att näsan drar ihop sig då, men nog väntar jag på varmare väder ändå. Jag vill ha det så där passligt. Snö så man kan skida, åka pulka och annat vinterskoj, -1 grad kallt, strålande sol, ledig lördag, varm choklad i ryggsäcken...Det är väl passligt? Hoppas på allt detta i helgen. Plus en sammarbetsvillig man som vill ut och gå i skogen :).
Nog för att jag har det rätt passligt här inne i en varm lägenhet också men det skulle ju vara kul att kunna gå ut utan att som sagt känna sig som en drake med astma anfall.

På fredag skall jag på skolningsdagar till Tammerfors. Hoppas att det blir givande och kul. Anmälde mej till en kurs om graviditetsdiabetes vilket lät intressant. Att få veta den nyaste forskningen kring, alltså.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har ett förslag! Om din "förstå-sig-påare" inte är på skogshumör så tycker jag du kan komma över till oss! :) Jag och Nathalie kan se till att ha våra ryggsäckar färdigt packade med mackor och varm choklad! :)

Mamma Linda sa...

Ahhh, vilken fin beskrivning! Drake med astma-anfall! Precis så är det ju det känns. Vi hade -22 grader nu när vi steg upp, så det där med en mildare helg känns lite skrattretande just nu, men hoppas kan man ju! Det var ju trots allt "bara" -15 igår när vi gick och la oss. :-)

Ja det är taskigt värre att måsta sitta inne när solen skiner! Felicia-knyttet mår nog inte bra av att vara ute när det är kallare än -10, så då är det bara att vara inne. Men har blivit inspirerad och vill vara ute mera nu, och så går det och blir kallt då! Typiskt. Nåja, sällan håller det ju i sig mer än en eller två veckor. Så säkert är det varmare på söndag. :-) Ha det bäst! Varm choklad och pulka låter prima! :-D KRAM!

(pytt! Måste logga in med gmailen, för slapp inte in som "other". Nåja, tur jag har gmail! :-)

Anonym sa...

Folket efterlyser uppdatering!! :-) Hur gick det, blev det en ledig helg med choklad i ryggsäcken? En vecka kvar nu, har tvättat bebiskläderna idag och funderat på om Nathalie verkligen någonsin var så där liten... :-D Kram på dig!

filuren sa...

Hej Camilla!

Asch nej, det blev ingen choklad i ryggsäcken...*snörvel*. Men nu är det en ny helg, med nya möjligheter ;)!
Oj, så spännande! Bara en vecka kvar...jag väntar med spänning och iver!! Vad kul att få plocka fram alla små bebiskläder och snart få använda dem igen. Nu har jag bestämt mej i frågan vad jag tror det blir för "sort" på bebisen :)!
Stor kram