lördag, februari 03, 2007

Tantpoängsskörden växer

Jag drygar ut poängkassan med att ha börjat dricka kaffe. Sen vi köpte en espresso-kanna har det börjat hända. Att jag druckit en skvätt kaffe ibland. Och efter att Simon fick en kaffekvarn till julklapp så har jag faktiskt druckit kaffe "på riktigt" nu och då. För med nymalda kaffebönor, som vi förvarat i en tättslutande burk i kylskåpet, blir kaffet inte så där äckligt deskt. Lägger man då mjölk i halva koppen först så blir det helt ok. Upptäckt att man blir lite piggare av att dricka en skvätt kaffe ibland. Och det kan ju ha sina fördelar! Fast det är väl effekter som försvinner så fort man blir van vid att dricka sitt kaffe?

Sen tror jag bestämt jag skördar en hel drös med tantpoäng, åtminstone i mina elevers ögon, när jag sitter och traglar hälsovanor med dem. Är på praktik nu. Känner mej som världens tant där jag sitter och försöker pränta in sunda sov-, mat- och sexvanor åt dem. Fast trivs riktigt bra på min praktik. Väldigt coola elever där jag är!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Kära nån! Inte har du väl på allvar tänkt börja dricka kaffe?! Nä nu... det luktar ju (och smakar) apa! Inte för att jag nu vet hur apor luktar men ändå. Våga vägra kaffe, säger jag bara! :-)

filuren sa...

Njaee, det har jag nog inte tänkt. Inte så där på allvar. Hoppas jag kan stå emot den slutgiltiga vuxengrejen att dricka kaffe:) "Vanligt" kaffe smakar ju pyton.
Så jag är väl en IOK:are (nypåhittad förkortning för "icke offentlig kaffedrickare":)

Camilla sa...

Men urga surg! Jag hade ju skrivit ett inlägg här och så bara försvann det. *mutter*

Hur som haver, skönt att du är en IOK:are och inte en OK:are. :) Jag blev ju nästan rädd där ett tag. Jag bestämde mig redan som ung tjej att jag aldrig skulle börja dricka kaffe. Detta deklarerade jag högt och stolt inför min farbror som sade "vänta bara". Well, 2004 bodde jag och Per hos en skåning några dagar och efter att han förklarat för oss hur mycket gifter kaffe innehåller så beslutade jag mig för att gå med i "våga-vägra-kaffe"-klubben. :) (Och finns det inte en sådan så skapade jag nyss en i så fall.) Du är välkommen med! :)