fredag, februari 15, 2008

Våffeltoffelfläsk

Det är lärorikt att jobba, man lär sig nya saker titt som tätt. Igår lärde jag mig ett helt nytt ord: våffeltoffelfläsk. Det är ett kex. Våffelkex närmare bestämt. Skulle jag ju aldrig ha vetat om jag inte suttit bredvid en lillkille vid matbordet. När det var efterrättsdax kom det kex och jag berättade att det var våffelkex.
- Våffel-toffel-fläsk, sa lillkillen.
- Nej, VÅFFELkex, försökte jag pedagogiskt förklara.
- Våffeltoffelfläsk! sa han och var jättenöjd över att ha fått det rätt.
Visst. För all del. Vi pratade ju om samma sak åtminstone.

Idag var det också kex av samma sort. Och samma lillkille knaprade glatt på sin efterrätt då han visade att han bara åt på den ena sidan.
- Ja, du äter bara på våfflan, sa jag
- Ja, jag äter bara på den här tofflan, svara lillkillen.

3 kommentarer:

Netta sa...

nu blir jag ju nyfiken! var jobbar du?

filuren sa...

Hej Netta! Jag har gått och blivit dagistant. Det är riktigt roligt och skojiga barn.

Mia sa...

Ha, precis vad jag också skulle fråga... Nu fick jag snabbt svar! Ja, man lär sig säkert en hel del skojigheter om man jobbar på dagis, kan jag tänka mig!