lördag, december 01, 2007

Behövs en nystart i förhållandet? Hjälp finns att få...

...från oväntat håll. Nämligen från tidningen Birka som i senaste numret publicerade knepet att då kan börja kalla sin partner för ett annat namn. Förslagsvis partnerns andra namn. "Einar istället för Per. En helt ny karl!" som de skrev. Jag undrar jag. Nog för att Einar låter som att han skiljer sig från Per på sätt och vis, förslagsvis sisådär 40 år.

Annars så är ju nog Birkas knep mer kända för dess kreativitet när det gäller att återanvända gamla strumpbyxor än för relationstips. Detta nummer gjorde en inte heller besviken ifall man sökte nya tips på hur man kan använda sina gamla strumpisar. Nu gäller det att att göra julprydnader, vet ni! Gärna av strumpbyxor med fina mönster och spets. Stoppa bara in en boll, sno åt strumpbyxan, knyt om med ex. ett sidenband och så har man en ny och piffig julgransboll! Personligen förespråkar jag bollar i nätsrumpbyor. Så blir det en lite sexigare jul i år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fnissade åt samma sak... och speciellt mycket fnissade jag åt at man "kan klippa sönder sina stay-ups och använda spets-delen till ett piffigt pannband då man sportar" hahahaaaa, DÅ skulle väl folk titta på en om man kommer med avklippta stay-ups runt huvu på gymmet. Nä, nu ska jag nog gå och dricka kaffe med min nye man "Tord Johan"...

filuren sa...

Mia: Ja, eller hur? Fråga a) hur kommer man bara på använda spets-delen av stay-ups som ett piffigt pannband då man sportar? Fråga b) Varför får tipspåhittarna betalt för sådana tips? Fast Birka kanske ser det som sin uppgift att föra in lite humor i de finländska hemmen. För kul tips har dom ju. :)
Hihi, hoppas att du och Tord Johan fick en trevlig kaffestund. :)