onsdag, december 20, 2006

Pepparkaksbak

Ojdå! Hittade ett draftat inlägg. Hupps, hupps! får jag väl lov och lägga ut det nu .

Nu har vi bakat pepparkakor för i år. Riktigt juligt och roligt var det. Vi var sex personer som delade pepparkaksformer och en kastrull med deg, dekorerade pepparkakor och åt oss stinna kakdeg. Resultat av vår kreativitet:

Nudist-pepparkakor

Bevis våra vänners beundransvärda pepparkaksbakning:



Pepparkaksskelett på häst


Pepparkaksfladdermus? Och så kvällens sötaste pepparkaka

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka avancerade pepparkakor! Jag måste faktiskt erkänna att jag åt upp det mesta av pepparkaksdegen i smyg, och sedan gick jag och köpte en burk med färdiga pepparkakor i stället. :-) Inga vuxenpoäng där inte. Nästan så man skäms ju.

filuren sa...

Hihi! Du är för rolig, Millus! Ja, pepparkaksdeg är otroligt gott!
Man kan ju se det så här också: du har en bra och tålig mage som klarade så mycket deg :)
Kram

Camilla sa...

Jo, så kan man ju se det förstås. :) Men nästa år skall jag minsann vara vuxen och baka lite också. :)